Eva's chililand

Eva's chililand

Házi hamburger, a bucitól az öntetig

2020. január 27. - evaschililand

Szerencsére nagyon ritkán kerül idő a hamburger sütésre, mert így bucistól azért egy jó pár órás folyamat. Ha nem az lenne, valószínű már 120 kg lennék, döngölő léptekkel. :D

A lényeggel kezdeném, a buci:
50 dkg liszt (én fele sima fehér lisztet, fele teljes kiőrlésű búzalisztet használtam), 1 tojás, 3dkg élesztő, 2 ek cukor, 1/2 tk só, 6 dkg olvasztott vaj, 2,2dl tej, a szóráshoz szezámmag kellett volna, de én éppen csak lenmagot találtam, a célnak megfelelt

Élesztőt felfuttatjuk kevés langyos cukros tejben, aztán mehet minden egybe és megdagasztjuk. Letakarjuk, meleg helyen kelesztjük, míg láthatóan megnagyobbodik. Aztán átgyúrjuk és 8 bucira osztjuk a tésztát és tovább kelesztjük a duplájára őket. Felvert tojással megkenjük a tetejét, megszórjuk lenmaggal és 180fokon 20-25 perc alatt megsütjük.


Jöhet a húspogácsa. Én most csak simán sertéshúst használtam. Bevallom őszintén, itt nincsenek arányok, szemre és kóstolgatásra ment a dolog. Került bele só, bors, kömény, mustár, pirospaprika, cayennebors. Ha esetleg nem áll össze lehet bele tojást tenni, vagy ha túl lágy akkor zsemlemorzsát. A többi tökéletesen ízlés kérdése. Készítettük már hagymadarabokkal úgy is nagyon finom volt.
Lilahagymát barna cukorral és pici balzsamecettel karamellizáltam, ez is került bele.
A fehér mártáshoz sincsenek pontos arányaim, azt sem tudtam milyennek kellene lennie, szóval rögtönöztem, kóstolgattam.
Került bele: majonéz, almaecet, citromlé, barnacukor, bors, torma, fokhagyma
A bucikat félbevágtam és a vágott felületet forró serpenyőben megpirítottam mielőtt összeállítottam volna a remekművet.
A rétegek: saláta, paradicsom, lilahagyma, savanyított jalapeno kockák, hús amire rásütöttem a sajtot, fehér mártás és végül egy kis ropogósra sült bacon. Meg persze a buci kalapja. Isteni.

süti beállítások módosítása