Eva's chililand

Eva's chililand

Házi turbó HotDog

2019. július 11. - evaschililand

  Amikor nagyon sokáig nincs kedvem sütni-főzni, utána általában mindig valami olyannal térek vissza a konyhába amiből aztán annyit eszek, hogy a nap hátralévő részében csak fetrengek. Hát ez van. Szeretek enni.
  A nagy kánikula vette el leginkább a kedvem a konyhai ténykedéstől. Még akkor, pár hete, vettem 1 csomag grillkolbászt, nagy tervekkel. De kinek volt kedve 40 fokban grillezni?
Tegnap a kezembe került és észrevettem, hogy bizony ez le fog járni, gyorsan meg kell enni. De akkor gondoltam megadom a módját, készüljön házi hotdog.

A kiflivel kezdtük a mókát:
Hozzávalók: 2 dl tej, 1 dl víz, 5 dkg zsír, 25 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt, 25 dkg fehérliszt, 2,5dkg élesztő, 1 csapott ek cukor, 2 tk só, 2 tojás

Az élesztőt a langyos, cukros tejben felfuttatjuk. Kimérjük a lisztet és belerakjuk a többi hozzávalót is, majd az élesztőt és megdagasztjuk. Langyos helyen a duplájára kelesztjük (nagyjából fél óra elegendő). Kilisztezett deszkán átgyúrjuk és kb 9-10 dkg-os darabokra osztjuk (nekem 9 db lett belőle). Hosszúkás bucikat készítünk belőle, sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük, egymástól 5-10 centire, mert ezt még tovább kelesztjük, ismét nagyjából a duplájára. Ezután megkenjük tojással, 200 fokra előmelegített sütőben aranybarnára sütjük.

A hagymakarikákat sóztam, beforgattam lisztbe és bő olajban aranybarnára sütöttem. Óvatosan, nehogy túlsüssük, mert megkeseredik!

Aztán már csak a remekmű összeállítása van hátra. Én a Medium pain ketchupunkat választottam, ez ment a kolbász alá és egy pici rá is persze, szaftosan az igazi. Aztán egy kis mustár, házi kovászos uborka kockák, rá a sült hagyma és kész is.
Tetemes csúszással készült a "parázson" egy kis fűszeres krumpli batyu. Alufóliába raktam krumpli kockákat, hagyma szeleteket, pici zsírt, sót, és a kedvenc fűszerkeverékem. A tányérról persze a jalapeno sem maradhat el, ha végre lenne friss savanyúság a kovászos uborka helyén az állt volna.
De lesz még alkalom grillezni, próbáljátok ki Ti is!

süti beállítások módosítása