Eva's chililand

Eva's chililand

A gazdászélet sötét oldala

2019. május 21. - evaschililand

 Bárki, aki szeretne paprikát, paradicsomot, padlizsánt, akármit, ami fagyérzékeny ültetni, annak alapszabály, hogy fagyosszentekig NE TEDD! Ezt az alapszabályt szegtem meg idén életemben először és utoljára.
 Láttam az előrejelzést, mert mint (szerintem) szinte minden gazda, én is gyakran bújom a különböző meteorológiai oldalakat, alkalmazásokat, sokszor összehasonlítok többet is és mindig a legrosszabbat veszem alapul amikor tervezem a teendőim. Így tettem most is, de teljesen csak arra koncentráltam, hogy fagyot már nem mutat egyik sem. Lesz egy kis eső, meg lengedez a szél, picit hűvös lesz, ami egyébként jót is tesz kiültetéskor. Ezen felbuzdulva 1000 tő jalapenot kiraktunk az égiekre bízva.
Itt még szépnek tűnt mindent. Szaporodtak a sorok, fogyott a palánta, csökkent a hőmérséklet, beindult a szélgép. És meg sem állt napokon keresztül. Az a tipikus jeges, metsző szél, amitől a plusz 10 fokot is mínusz 5nek érzed legalább. A fóliasátor biztonságából szerintetek hogy érintette ez a palántákat?
Teljesen összetörtem én is a palántákkal együtt, mert ez csak és kizárólag az én hülyeségem, kapkodásom következménye.
A legfontosabb egy ilyen sokkhatás után a kártevők, gomba, baktérium elleni védekezés, a növények kondicionálása. Erre kiváló aminosav bázisú szereket lehet kapni, így bio módon fokozva a növények állóképességét. Szóval megteszek mindent, hogy ezekről még idén szüretelni is lehessen, de a tavalyi év is hasonló csapásokkal indult. Akkor 1,5 hónap csúszással kezdtük meg a palántázást a folyamatos felhőszakadások miatt, és sok paprika belepusztult a várakozásba. "Beleöregedtek" a cserépbe, mindegy volt már mit adok nekik, megálltak a növésben és jobbnak láttam nagy részét kiszanálni. A többi nagy nehézségek árán megindult aztán, de a termésátlagunk elmaradt a várttól nagyon-nagyon sokkal.
Szóval ez az életforma nem egy leányálom, lehet, hogy legalább főnököm nincs, aki szekálna egész nap, helyette itt van a teljes bizonytalanság és a kiszolgáltatottság. Ennek ellenére én még mindig imádom!

www.facebook.com/evaschililand
instagram: @evaschililand

süti beállítások módosítása