Eva's chililand

Eva's chililand

Chilis csokis churros

2019. május 16. - evaschililand

Nagyon sokszor elkap az érzés, hogy na már most én valami újdonságot szeretnék enni, sütni, főzni. Bár a churrost már ismertem, sőt kóstoltam is, biztos ti is találkoztatok már vele, egyre népszerűbb street food édességnek számít. Eredetileg ez egy spanyol édesség, de mint mindent, ezt is többféleképpen készítik, ahány ház annyi szokás. Létezik töltött változata, van ahol picit sósan készítik, van ahol forró csokival kínálják, és van ahol kör alakúra sütik kis rudacskák helyett. Én felcsaptam az internetet és az első szimpatikus szembe jövő receptet készítettem el.

Hozzávalók:
2,5 dl víz, 2 ek. barna cukor, 1 csipet só, 8 dkg vaj, 15 dkg liszt, 2 db tojás, vaníliaaroma, olaj a sütéshez és csoki, tejszín, meg ami tetszik az öntethez, fahéjas cukor a hempergetéshez

A vizet, a barna cukrot, a sót és a vajat feltesszük főni. Amikor már forr, akkor hozzáadjuk a lisztet és addig kevergetjük, amíg szépen összeáll és elválik az edény falától. Picit hagyjuk hűlni, majd adjuk hozzá a tojásokat és a vaníliát. Robotgéppel keverjük simára. Habzsákból, vagy zacskóból, vagy a kreativitásotokra van bízva, kis rudacskákat kell a tésztából készíteni. Forrósítsatok olajat és már lehet is sütni. Aranybarna lesz ha elkészül. Itatós papírra szedtem és még melegen beleforgattam a fahéjas cukorba.
A csokiöntetet én tejszínből, étcsokiból, rumból és természetesen chilipehelyből készítettem. Jalapeno pelyhet használtam, ami egy abszolút kellemes, enyhe csípősséget adott.

Próbáljátok ki! Főleg egy ilyen borongós, esős napon, a még meleg csokiöntettel garantált boldogság.

süti beállítások módosítása